dimecres, 2 de setembre del 2015

Open Internacional de Sants 2015


Un any més, el torneig de Sants. Tothom es queixa de la seva duresa, tothom diu “ja no el jugaré més”, però el cert és que aquest any, nova fòrmula, amb quatre grups i més de 700 jugadors. No cal dir res més.

La veritat és que, quan has jugat en un dels grups, no és fàcil fer una crònica del torneig en relació a tots i cada un dels companys del club. Són espais molt grans, tres edificis diferents i quatre o cinc sales diferents, apart de l’espai més gran de cotxeres. Per tant, demano disculpes si em deixo fets que poden ser molt importants, en qualsevol cas, espero que hi hagi més aportacions i sempre seran benvigudes.

Pel que fa al GRUP A, teníem com a representats a Sergi Subirats, Nico Garcia, Jaume Anguera i Sergi Liarte. El Sergi Subirats ha lluitat molt. Va patir una derrota inesperada el primer dia, però es va refer molt bé. Va jugar una partida amb l'MI Jonathan Cruz, que si l’hagués guanyat, el podia haver deixar en el grup més capdavanter. Va tenir una molt bona posició però no la va aprofitar. Llàstima. Finalment, 5,5 punts, va acabar en el lloc 142 de 363 classificats. També bon torneig del Nico, amb 5 punts i en el lloc 168è. Els que hem jugat Sants uns quants anys sabem com és de difícil fer el 50% dels punts. El Sergi Liarte ha acabat amb 4 punts, en el lloc 274è. No he pogut veure la majoria de les seves partides. Les dues que he vist, han estat en la seva línea de posicions tàctiques i molt complicades. Amb aquest joc i en aquest nivell, s’ha de tenir molta sort per arribar al 50%. Finalment, el Jaume Anguera ha acabat amb 3,5 punts, al lloc 304è. Cal dir que va jugar només 8 partides. Un problema familiar el va obligar a demanar dos byes a les dues primeres. La veritat és que ell mateix ha reconegut que ha arribat molt saturat d’escacs, doncs portava pràcticament dos mesos jugant sense descans i en torneigs de ronda diària. L’últim dia em va reconéixer que s’ha de dosificar més. Crec que té tota la raó.

En el GRUP B, teníem la participación de l’Enric Franzoni i de la Marta Castillo. Aquest grup era per ELO FIDE límit de 1950 punts. Aquí ens hem trobat amb una actuació extraordinària de l’Enric Franzoni, que ha acabat quart d’un total de 135 classificats. Va tenir un inici espectacular (5,5 de 6). La última partida va ser un exemple de confiança en les seves possibilitats. Felicitats! La Marta Castillo va fer un bon torneig amb 5 punts i va acabar en el lloc 66è.

El GRUP C era de fet el segon més fort, doncs era reservat per jugadors amb ELO català inferior a 2200. Aquí vaig ser l’únic representant del Casal. Vaig optar per jugar en aquest grup per trobar més motivació. En el Grup A pateixo molt per la força dels contraris i pel poc costum que tinc ja de jugar ronda diària. Crec que vaig fer bé. Vaig tenir un bon inici (3,5 de 4). La partida clau va ser la de la setena ronda. Amb 4,5 de 6 vaig jugar amb negres amb el jugador que finalment va ser campió. Vaig arriscar molt, entregant un peó a l’obertura per desenvolupament i atac. Però, una jugada fluixa en el mig joc el va permetre canviar dames i l’atac no va anar enlloc. Finalment vaig fer 6,5 punts i vaig acabar 13è de 111 classificats.

En el GRUP D teníem dos debutants, l’Artur Taltavull i el Josep Clavè. No puc dir massa de la seva actuació, sempre jugaven en sales molt allunyades de la meva i els he vist molt poc. Em diuen que han lluitat molt bé i els punts han anat caient. L’Artur ha fet 5 punts (67è de 133 classificats) i el Josep 4,5 (79è). Moltes felicitats a tots dos.

El resum és molt positiu. Són 10 partides que representen un entrenament òptim. D’altra banda, l’ambient d’escacs és fabulòs. 

Fèlix Romero.

Hem d'agrair a l'amic Eudald que ens ha facilitat tant les estadístiques com les fotos dels nostres en acció a l'Open de Sants:

 Josep Clavé. Bon debut!

Artur Taltavull

 Fèlix

  Enric Franzoni. On fire!!

 Sergi Liarte

 Marta

 Sergi Subirats contra l' MI Jonathan Cruz

Nico

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada